Pagina's

woensdag 14 maart 2018

At Sea

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik voor jullie een ATC-kaartje gemaakt. Een keer wat anders. Maar ook errug leuk om te maken.


Voor de basis heb ik de Dutch ATC Kaartjes zwart en wit gebruikt. Echt heel handig. Ze zijn gelijk in de goede maat en hoef je dus niet apart te snijden.

Dutch ATC Card
474.300.001 (Wit)

474.300.002 (Zwart)


Ik ben begonnen met het witte ATC kaartje. Op de onderste helft heb ik een wit blaadje gelegd. Daarboven op de Mask Art Sky. Ik heb de kleinste zon (wel natuurlijk de zon eerst eruit snijden) zo neergelegd dat de zon half op het witte ATC kaartje komt. Die heb ingekleurd met een blending tool en de Versa Magic Thatched Straw. Dan heb ik de uitgeknipte zon (of je neemt de zon nog een keer over uit papier) op de gele zon gelegd. Ik heb toen de lucht gekleurd en heb hiervoor de VersaMagic Aspen Mist en Aegen Blue gebruikt.

Dutch Mask Art Sky
470.715.401

Voor de vogels heb ik ook deze mask gebruikt. Ik heb ze zwart gemaakt met de VersaMagic Midnight Black.

In de lucht horen ook wolkjes. En daarvoor heb ik de Paper Art Airballoon/Clouds gebruikt.

Dutch Paper Art Airballoon/Clouds
472.948.048


En dan is de onderkant aan de beurt. Ik heb opnieuw een wit papiertje op het ATC kaartje gelegd, maar nu is de bovenste helft bedekt. Daarna heb ik de nieuwe Mask Art Waves overdwars op het ATC kaartje gelegd. De golven lopen nu horizontaal. Vervolgens heb ik de mask ingesmeerd met de transparante Structuurpasta. Dit heb ik gedroogd met de heattool. Zodra hij goed droog was, heb ik de onderste helft gekleurd met de VersaMagic Ocean Dept. Met een babydoekje ben ik er daarna overheen gegaan. Zo worden de golfjes wit. De transparante structuurpaste neemt namelijk geen kleur aan. De golfjes worden wit omdat de ondergrond wit is. 

Dutch Mast Art Waves
470.715.125

Dutch Transparante Structuur Pasta
870.000.001

In het water hoort natuurlijk een bootje. Deze is van Noor! Design Vintage Flourishes. Ik heb hem eerst uit zwart cardstock gestanst en daarna nog een keer uit wit cardstock. De zeilen heb ik uit de witte mal losgesneden. Hierboven op heb ik Mask Art Dots gelegd en dit gekleurd met de VersaMagic Mango Madness.

Om het bootje een beetje in de golven te laten vallen, heb ik een stukje boven de golven losgesneden (niet recht gesneden, maar precies met de golven mee). De boot hier een stukje ingeschoven en vastgeplakt.

Dutch Mask Art Dots
470.715.119

En natuurlijk plak ik alles vast met de Dutch Doobadoo lijm. Voor het fijnere lijmwerk zoals bij de Paper Art gebruik ik de Dutch Doobadoo Lijmpen.  Dan nog een touwtje erom heen en klaar is het kaartje.

Dutch Glue Pen
870.001.001

Zo.... dat is een heel verhaal geworden voor een heel klein kaartje hihi. Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen inspireren. Heb je nog een vraag? Stel hem gerust hoor! Dan wens ik je nog een hele fijne dag en natuurlijk bedankt voor je bezoekje aan ons blog.

Tot de volgende keer!
Liefs,

1 opmerking: