Pagina's

woensdag 2 september 2015

Autumn

Hallo lieve lezers,
Hoewel ik het liefst kaarten maak, merk ik steeds meer dat ik mixed media projecten toch ook wel heel erg leuk vind. Dus toen ik de Dutch Doobadoo MDF leaves kreeg zag ik daar wel weer wat mogelijkheden in. Er zitten 5 bladeren in de verpakking, dus meer dan genoeg ruimte voor je creativiteit.


Voor de post van vandaag ga ik uitleggen hoe ik het rechter blad gemaakt heb. De andere laat ik jullie in een volgende post zien. Om te beginnen heb ik het blad in de zwarte gesso gezet. De gesso van Dutch Doobadoo laat zich geweldig uitsmeren en dekt meteen.


 Vervolgens heb ik het nieuwe mask leaves op het blad gelegd en de Dutch Doobadoo structuurpasta erop gesmeerd. Zelf laat ik dat altijd een aantal uren drogen, voordat ik verder ga met bewerken. Je kunt  het proces natuurlijk versnellen met een heattool.


En dan begint het leuke werk, zoeken wat je allemaal op zo'n blad kwijt wilt. Ik heb een aantal papieren bloemen op elkaar geplakt, zodat je goed reliĆ«f krijgt. Het softboard art van Dutch Doobadoo kun je ook altijd mooi verwerken in een mixed media project. 

478.007.007 Softboard Art Roof Tile

Dan heb ik nog een aantal kleifiguurtjes gebruikt, een metalen blad en wat meeldraden. Nadat alles goed vastgeplakt was, heb ik het geheel nog een keer met zwarte gesso bewerkt.


De kleuren heb ik aangebracht met Inka Gold. Hiervoor haal ik wat kleur uit het potje met een spateltje en doe dit op een palet. De kleuren breng ik meestal aan met mijn vingers. Voor het hele fijne werk pak ik een licht vochtig penseel. 

460.440.008 Dutch Doobadoo MDF  Leaves

De gebruikte kleuren zijn: groengeel, goud, goudbruin en koper. Ik hoop dat ik jullie weer een leuk idee gegeven heb om MDF te bewerken en ik wil jullie nog een hele fijne dag wensen.


De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! & Zo webshop: (Door op onderstaande productfoto's te klikken word je direct door gelinkt naar het desbetreffende product in de webshop)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten